Carte de colorat???

    Cu toții am avut cândva, când eram micuți, câte o carte de colorat… Tuturor ne plăcea să „aducem la viață” câte o scenă din povestea preferată, câte un personaj îndrăgit… Era considerat la ordinea zilei să ne facem puțin de cap cu un set impecabil de carioci sau cu niște creioane noi, atent ascuțite…
    Ce vremuri, ce vremuri… (spuse „bătrâna” fată de 13 ani 🙂 )
    Dar știți ce am aflat de ceva timp? Această simplă bucurie a copilăriei fiecăruia poate fi păstrată chiar și până la vârsta adultă! Și acest lucru este posibil datorită unei ,,chestii”, care, deși este denumită printr-o asociere destul de neobișnuită de cuvinte, este cu adevărat o idee interesantă… Doamnelor și domnilor, va fac cunoștință cu… cărțile de colorat pentru adulți! 🙂

image




    Acum nu spun că eu sunt adult, doamne ferește, doar că îmi place să duc coloratul ăsta la un alt nivel. 🙂
    Deci, cărțile astea de colorat pentru adulți sunt aparent foarte ,,la modă” în ultima perioadă… Și acum înțeleg și eu de ce! Se merge pe același principiu pe care cu toții îl cunoaștem: ni se pun la dispoziție niște contururi de imagini, pe care noi să le umplem de culoare, numai că, în cazul cărților de față, aceste imagini sunt mult mai complexe, cu multe, multe, multe detalii!

image

    Toate aceste imagini se pot colora atât cu carioci (am descoperit cu ușurare că paginile sunt destul de groase încât culorile să nu se transfere prin ele), cât și cu creioane. Totul depinde de fiecare, de ce fel de artă vrea fiecare să creeze în paginile lui.
    Eu, personal, cred că prefer creioanele, pentru că îmi place nu doar să umplu niște spații cu colori, ci să creez și niște efecte, niște umbre, îmbinări de culori… Dar chiar și așa, pentru o suprafață mai uniformă și puternic colorată folosesc și câte o cariocă…

image

    Pe lângă plăcerea și entuziasmul pe care o aduce în rândul pasionaților de artă, trebuie să vă spun că aceste cărți de colorat se mai numesc și ,,cărți antistres”, și nu degeaba. Chiar e relaxant să lucrezi la așa ceva, pentru că trebuie să ai foarte multă grijă, foarte multă atenție și răbdare, așa că prin toată concentrarea necesară acestei activități, uiți de propriile probleme de la un moment dat, și aluneci în lumea artei…
    Să nu mai spun că e o modalitate eficientă de dezvoltare a răbdării, a abilităților artistice și… a stării de bine 🙂 .

image

    Și se pare că lumea, cunoscând sau nu proprietățile terapeutice ale cărților de colorat pentru adulți, este foarte entuziasmată în privința lor, chiar și fără să fie cine știe ce pasionați de desen. Adică, în ultima zi de școală, imediat după ce mi-am scos și eu puțin din ghiozdan noua cărticică, am primit ,,subtil” un pont de cadou pentru viitoarea aniversare a vreo… zece persoane… 🙂
    Oricum, dacă și voi ați descoperit aceste cărți de colorat, sunt curioasă să vă aflu părerea despre ele, iar dacă nu, sper că poate măcar v-am stârnit curiozitatea (caz în care vă recomand cărțile Johannei Basford și ale lui Millie Marotta)!
    Acum, mă scuzați, am ,,ceva artistic”de terminat…

image

                  Just Smile! 🙂
                              Cosmina

P.S. Nu pot să cred că am scris atât de mult despre cărți de colorat … 🙂

   

6 gânduri despre &8222;Carte de colorat???&8221;

Lasă un răspuns

